Epic Games, geliştiricilerin kendi oyunlarını Epic Games Store’da yayınlayabilecekleri yeni bir girişimini duyurdu.
Bugünden itibaren, geliştiriciler ve yayıncılar, kendi başlarına oyunlarını mağazada yayınlamalarına izin verecek self-servis araçlarına erişebilecekler. Bunu yapmak, Epic’in ifadesiyle, geliştiricilerin “oyunlarını verimli bir şekilde piyasaya sürmelerine, doğrudan mağaza varlıklarını korumalarına ve 68 milyon aylık aktif kullanıcının büyüyen bir kitleye ulaşmalarına olanak sağlayacak.”
Geliştiricilerin ve yayıncıların kendi kendine yayınlamaları için yapmaları gereken tek şey, oyuncuları tek bir mağazaya kilitlemeyen, en iyi oyuncu deneyimini sağlayan bir gereklilikler listesi olan Epic’in gereksinimlerini karşılamaktır.
Bu gereksinimler, çoklu oyunculu oyunlar için PC çapraz oynama, bölgesel dağıtım için yaş derecelendirmeleri ve Epic Games Store Başarımları gibi unsurları içermektedir. Oyun ayrıca, mağaza sayfasındaki açıklamalar ve özelliklerle uyumlu olmalıdır, yani vaat edildiği gibi indirilmeli, kurulmalı ve çalıştırılmalıdır.
Kayıt olmak için, geliştiricilerin Epic’in geliştiriciye özel portalından giriş yapması ve oradan talimatları izlemesi gerekmektedir. Bir mağaza sayfasına sunulan her oyun için, bir geliştirici veya yayıncı 100 dolar ücret ödemelidir.
Epic’in kendi kendine yayınlama girişiminin Steam ve kendi mağazası üzerindeki etkileri
Steam için kendi kendine yayınlama sürecini nasıl yönettiğine bakarak, Epic kendi mağazası için benzer bir yönteme sahip. Ancak, Epic’in süreci, oyunlarını Epic Games Store’da yayınlamak isteyen geliştiriciler için daha cazip bir teklif olabilecek bazı ek özellikler de içermektedir.
Öncelikle, Epic, geliştiricilerin kazandıkları gelirin %88’ini alacaklarını söyledi. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Steam’deki geliştiriciler kazanılan gelirin %70’ini alırken, bu geçmişte geliştiriciler arasında bir sürtüşme noktası olmuştur. GDC 2020’de birçok geliştirici, Valve’ın bu kadar çok gelir talep etme hakkını kazanmadığına inanmadıklarını itiraf ettiler.
Bununla birlikte, Epic, geliştiricilerin uygulama içi satın almalardan elde ettikleri tüm geliri almak için kendi ödeme çözümlerini veya üçüncü taraf çözümlerini kullanma seçeneğine sahip olduklarını belirtti.
Epic ayrıca ücretsiz profesyonel yerelleştirme seçeneği sunuyor, ancak bu “ücretsiz” seçenek, oyunun bir mağaza sayfası için onay almak için öncelikle 100 dolar ödeme yapılmasından sonra geliyor.
Unreal Engine kullanarak oyunlarını geliştiren geliştiriciler için, şirket ödeme işlem sistemini kullanarak yapılan mağaza satın alımları için motor telif ücretlerini kaldırmayı teklif etti. Ancak, uygulama içi satın almalar ve ürünler için kendi işlemcilerini kullanan geliştiricilerin telif ücretleri kaldırılmayacaktır.
Bu gelir paylaşımı, özellikle bağımsız geliştiriciler için yeterli miktarda bir cazibe olabilir. Ancak, Unreal kullanıcıları için veya bir yerelleştirme ekibini karşılayacak kadar para olmayanlar için teklifler sunularak, Fortnite yaratıcısı mağazasını geliştiriciler ve oyuncular için mümkün olan en çekici hale getirmek istiyor.