AMD FSR 3.1 , geçtiğimiz hafta Sony stüdyosu Nixxes’in PlayStation’dan PC’ye port ettiği oyunlara eklenmişti. Lakin AMD’nin yeni FSR 3.1 yükseltme teknolojine dair birinci izlenimler pek de olumlu görünmüyor . Birinci testlere nazaran AMD FSR 3.1’in hala imaj kalitesinde rakipleri Nvidia DLSS ve Intel XeSS’in hala daha gerisinde kalıyor.
AMD FSR 3.1 kalitede geride
Nixxes’in PC portları olan Horizon Forbidden West, Ratchet & Clank Rift Apart, Ghost of Tsushima, Spider-Man Remastered ve Spider-Man Miles Morales geçtiğimiz hafta AMD FSR 3.1 Üstün Resolution ve Frame Generation güncellemesini almıştı.
Şimdiye kadar yapılan yorumlara nazaran Frame Generation yani kare üretiminde FSR 3.1’in pek düzgün iş çıkarıyor. Kare Üretimi artık FSR yükseltmesinden ayrıldığı için DLSS ve XeSS üzere öteki yükseltme teknolojileriyle birlikte kullanılabiliyor. MD’nin FSR 3.1 yükseltme ve kare üretimi platformdan bağımsız olarak çalışabiliyor, münasebetiyle öteki firmaların ekran kartlarında da çalışıyor.
AMD’nin FSR 3.1 ile attığı bu adımlar hayli olumlu. Lakin firmanın manzara kalitesi tarafındaki savları gerçeklikle pek bağdaşmıyor. Yapılan birinci testlerde FSR 3.1, yükseltme tarafında DLSS ve XeSS’in gerisinde kalıyor . En bariz fark netlik tarafında oluyor ve hareketli objelerde kendisini daha net gösteriyor.
FSR 3.1, DLSS 3.7 ve XeSS 1.3 ile ortak ‘Dengeli’ ön ayarı kullanılarak 1440p’de yapılan testlerde, FSR kullanıldığında görüntü kalitesinde bariz bir düşüş görülüyor. Aktarılanlara nazaran AMD, hareketli objelerde kenar yumuşatma özelliğine sahip olmadığı için problemler daha çok göze batıyor. Aşağıdaki görüntüde görüntülü örneklerle farkları daha net bir formda görebilirsiniz.
Görüntülenme: 0