16 servo motor kullanıldı
İlk olarak bilgisayar takviyeli tasarım (CSD) ile robotun planını oluşturan öğrenciler, teknik özellikleri ve gerekli bileşenleri tamamladıktan sonra robotun hareketi için çok kıymetli olan servo motorları kullanarak robotu oluşturdular. Ekip, bu karmaşık bileşenlerin senkronizasyonunu düzenlemek için 16 kanallı bir servo denetim panosu kullandı. Öğrenciler, robotun akrilik panellerini ve 3D baskılı bileşenlerini okullarının robotik laboratuvarında oluşturdu.
Gerekli tüm bileşenlerin temin edilmesinin akabinde öğrenciler robotlarını monte ettiler. Birinci olarak ayakların, dizlerin ve kalçaların hareketi için sekiz servo kullanarak robotun ayakta durma kabiliyetini test ettiler. Daha sonra omuz ve dirkseklerde kullanılacak servoları monte ettiler.
Ekip, tıpkı vakitte pilin ve denetim panelinin pozisyonunu da test etti. Başlangıçta seçtikleri pil ünitesinin robotun uzunluğuna nazaran yetersiz olduğu ortaya çıktı ve daha kompakt 7,4V’luk bir lityum iyon pil ile değiştirdiler. Kontrol paneli daha sonra robotun sırt bölgesine bağlanarak robotun yerleşik denetimler aracılığıyla yönetim edilebilmesi sağlandı.
Ayrıca Guinness’e nazaran öğrenciler, evvelden programlanmış aksiyonların gerçekleştirilmesine imkan tanıyan, servo denetim panosuyla birlikte gelen bir mobil uygulamayı entegre ettiler.
Öğrenciler, dünya rekoru kırmanın ötesinde, bu robotu çok taraflı bir eğitim aracı olarak tasarladı. Kompakt, uygun fiyatlı, şarj edilebilir ve programlanabilir olacak halde özel olarak tasarlanan bu eser, STEAM (bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik) eğitim atölyelerinde kullanılmak üzere tasarlandı. Gruba nazaran etnik azınlıkları ve ekonomik açıdan dezavantajlı aileleri amaç alan bu teşebbüs, teknolojik eğitimde kapsayıcılığı ve erişilebilirliği teşvik etmeyi amaçlıyor.
Ekip, STEAM eğitimini ilerletme maksatlarının yanı sıra robotun tasarım ve programlama kodunu açık kaynak olarak fiyatsız kullanılabilir hale getirmeyi planlıyor.