Sanal klavyeler geliyor
Meta CEO’su Zuckerberg, sanal klavye sayesinde dakikada yaklaşık 100 kelime yazabildiğini argüman ederken Bosworth’un ise dakikada 119 kelimeye ulaştığını söylüyor. Ortalama bir insan klasik bir klavyede dakikada yaklaşık 40 söz yazarken, bu alanda tecrübeli yahut eğitimli şahıslar dakikada 70 ila 120 söze ulaşabiliyor.
Günümüzde VR ve AR’de metin girişi zahmetli ve PC’ler ve akıllı telefonlara nazaran değerli ölçüde daha yavaş. Yüzen sanal klavyeler, ellerinizi garip bir formda üstte tutmanızı ve her seferinde bir tuşa basmanızı gerektirir, dokunsal geri bildirim sağlamaz ve bileğinizi dinlendirmenizi engelliyor. Gelecekteki başlıklar rastgele bir düz yüzeyi sanal klavyeye dönüştürebilirse, kısmi dokunsal geri bildirim sağlar ve fizikî bir klavye taşımanıza gerek kalmadan bileklerinizi fizikî klavyelerde olduğu üzere dinlendirmenize imkan tanıyabilir.
VR/AR başlıklar için önemli
Geliştiriciler teknik olarak bugün Meat’nın Quest’lerinde el takibini ve kullanıcının pozisyonunu kalibre etmek için yüzeye dokunmasını sağlayarak yüzey kilitli sanal klavyeler oluşturabiliyor. Lakin pratikte, sanal yüzey yüksekliğinin gerçek yüzeyden en ufak bir sapması bile yanlış tuş basımlarına neden oluyor.
Meta, araştırmasının bu sorunu tam olarak nasıl çözdüğünü şimdi paylaşmadı. Lakin klipteki masanın üzerinde referans işaretlerinin olduğu görülebiliyor. Sistem bu referans işaretlerinin tam boyutları ile evvelce programlanırsa, sağlam bir dinamik kalibrasyon yapılabilir. Şimdi satışa çıkmamış olan Quest 3’e Meta, birinci kere derinlik sensörü ekleyecek. Firma tahminen de Quest 3’e nihayetinde sanal klavye takviyesini ekleyebilir. Bu ortada Meta, muhtemelen bu yıl 27 Eylül’de başlayacak olan Meta Connect’te VR ve AR araştırmalarının daha fazlasını gösterecek.