Unreal Engine, Epic Games tarafından birinci olarak FPS oyunları geliştirmek için 1998 yılında ortaya konmuştu. Temel olarak FPS oyunları için geliştirilmek için oluşturulmasına karşın vakitle en çok aranan oyun motoru haline gelen Unreal Engine, birçok oyun geliştirici tarafından kullanılmaya devam ediyor.
Unreal Engine 5.3 ön izlemesi yayınlandı
Ünlü oyun motoru, her geçen gün yenilenerek oyun geliştiricilerin en değerli seçeneklerinden biri olmayı sürdürüyor. Birinci kere Mayıs 2020 tarihinde Epic Games tarafından duyurulan ve geçtiğimiz yılın Nisan ayında da tanıtılan Unreal Engine 5, artık ise yeni sürümü ve özellikleri ile oyun geliştiricilerin beğenisine sunuluyor.
Epic Games, Unreal Engine 5.3’ün bir ön izleme sürümünü yayınladı. Yeni sürümün ön izlemesinin yayınlanması ile kullanıcılar artık en son geliştirme sistemlerini ve birtakım yeni özellikleri deneyebilecekler. Şirket yaptığı açıklama ile temel özelliklerin iş akışlarını ve yeteneklerinin uygunlaştırıldığını söz ediyor.
Nanite ve Path Tracing’i güzelleştiren şirket, bu sayede daha âlâ performans bilgileri ve genel olarak daha düzgün görsellerin ortaya çıktığı tezinde. Şirket bunun yanı sıra oyun geliştiricilere birdizi deneysel özellik de sunmaya başladı.
Yeni tanıtılan deneysel özellikler ortasında kullanıcıların direkt Unreal içinde duman ve ateş üzere hacimsel şeyler oluşturabilmesini sağlayan güncellenen bir parçacık sürece sistemi yer alıyor. Epic’in notlarında ayrıyeten, karakter tartısı ve dış görünüm çalışması için bir İskelet Düzenleyici özelliği de bulunuyor. Unreal Engine 5.2 ayrıyeten daha yeterli bina ve kumaş grafikleri için de gelişmeler barındırıyor.
Şu anda Unreal Engine 5 üzerinde çalışan yalnızca Fortnite, Layers of Fear ve Remnant 2 oyunları yer alıyor. İlerleyen periyotta ise Unreal Engine 5 üzerinde geliştirilen oyun sayısı artacaktır. Pekala siz Unreal Engine 5.3 ve yeni özellikleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.