Paper Mario: The Thousand-Year Door – inceleme: Mario’ya yakışır bir oyun daha
  1. Anasayfa
  2. Haberler

Paper Mario: The Thousand-Year Door – inceleme: Mario’ya yakışır bir oyun daha

0
Mario markası oyun dünyasının elbet en büyüklerinden birisi. Ana seriler dışında ana seriler kadar tanınan yan seriler, farklı tıpta imaller, farklı karakterler için oyunlar derken Mario cihanında geçen her yıl bir iki oyunu kesinlikle oynuyoruz. Bunlar genelde oynanış manasında tatmin eden keyifli üretimler oluyor. Geçtiğimiz yıl Muhteşem Mario RPG ve Harika Mario Wonder muhakkak damga vuran oyunlardı. Geçtiğimiz günlerde de Harika Mario RPG üzere aslında remastered diyebileceğimiz bir üretim çıkışını yaptı: Paper Mario: The Thousand-Year Door. 

 Paper Mario: The Thousand-Year Door, isminden de anlaşıalbileceği üzere aslında iki boyutlu üzere duran ve kağıttan bir cihanda geçen rol yapma cinsinde bir Mario oyunu. Temel mekanikler açısından Harika Mario RPG ile çok benzeri. 2004 yılında GameCube için birinci sefer çıkışını yapmış olan oyunun yepyenisi maalesef devrinde oynayamamıştım. Lakin bu yenilenmiş sürüm ile birlikte eski sürümüne de görüntü olarak da olsa bir göz attım diyebilirim. Eski versiyonu gördüğümde açıkçası düşündüğüm birinci şey 2044’teki oyunun hiç de eski durmaması ve kendini hala oynatabilir durması oldu. Lakin akabinde yenilenmiş oyuna dönünce fark ettim ki bilhassa görsel açıdan hoş bir geliştirme almış oyun. Esasen oyun kağıttan oluşmuş bir cihan hissiyatı yaşatmaya çalıştığı için animasyonlar vaktinde da çok uygunmuş artık de tekrar daha pürüzsüz animasyonlar ve kaplamalarla birlikte çok daha hoş duran bir yapıya bürünmüş.

Oyunun kendisine gelelim. Dediğim üzere temelde bir rol yapma oyunu. Her vakit olduğu üzere Prenses kaçırılır ve Mario olarak peşine düşeriz. Bu seyahatte da her vakit olduğu farklı karakterler ile tanışıyor ve farklı mekanikler üzerinden düşmanlarla savaşıyoruz. Combat kısmı alıştığımız formda sıra tabanlı bir combat sistemi mevcut. Karşıdaki düşmanın canını görmeden savaşa başlıyor, çeşitli taarruzlarla kümemizi yönetiyor ve sonrasında da karşı tarafın hücum yapmasını bekliyoruz. Doğal burada seyirci kısmı var. Yapmış olduğunuz hücumlar, ataklar seyircilerin artmasını ve yansısını değiştiriyor. Bu değişimler de sizin özel güçlerinizin ne sıklıkla kullanılabilceğini değiştiriyor. Taarruzlarda dikkat etmeniz gereken nokta ise oyunun giriş kısmının arından düşmanın hangi taarruza karşı güçlü savunması olduğğu. Örneğin başında dikenli bir kask varsa düşmanın zıplayarak saldıramayacağınızı kendiniz fark etmeniz gerekiyor yoksa hasarı düşman değil siz alıyorsunuz. Bu sayede de sıra tabanlı dövüş sistemi taktiğin de ötesine giderek biraz daha faal kontro lgerektiren bir yapıya bürünüyor ki zati Harika Mario RPG’den bilenleriniz olacaktır, bu oyunda da atak ve savunma esnasında gerçek anda hakikat tuşa basarak bonus kazanabiliyor yahut düşman sadırısını direkt  düşmana iletebiliyorsunuz.

Combat kısmı dışında kısmi bir açı kdünyada gezdiğiniz için oyunun kağıttan üretimle bir kozmosta de olduğunu hatırlayacak harita üzerinde de çeşitli bulmcalar çözebiliyor yahut keşfinizi bu duruma nazaran şekillendirebiliyorsunuz. Bu da benim canımı sıkan Harika Mario RPG’nin gezme kısmının ötesine geçiyor ve dümdüz gezme işini de keyifli bir hale getiriyor. Yani oynanış olarak yeniden bir epey keyifli ve dolu bir imal var önümüzde. Ayrıyeten tekrar haritadaki gezme kısmına bir paltform mekaniği de kazandıran kağıttan uçağa dönüşme üzere mekaniklerle birlikte oyun bu tarafta çok daha keyifli bir yapıya bürünmüş diyebilirim. Doğal burada herkese hitap etmediğini de söylemek lazım. 

Oyunun eski mekaniklerini incelememin arından Nintendo’nun bize son birkaç yıldır sıkça sordurduğu soruyu tekrar kendime sordum, ”Görsel manada gelişme var tamam ancak oynanış manasında bir yenilik var mı, tekrar alınır mı?”. Dediğim üzere 20 yıl evvel çıkış yapmış versiyon da hala oynanabilir düzeyde lakin GameCube sahibiyseniz. Bu yüzden Nintendo’nun özgünlüğü koruyarak ve ufak yeniliklerle Switch sürümünü çıkarması hoş bir durum. Bu yüzden oynayacaklar için şayet bir nostalji yaşamak isterseniz yahut Paper Maro’yu özlediyseniz alıanbielcek bir imal. Ancak daha evvel hiç oynamadıysanız ve Mario’nun bu RPG mekanikleri ilginizi çektiyse katiyen satın alıp oynayabileceğiniz bir üretim. Açıkçası benim seyahatlerle geçen bir haftamı hoş bir formda doldurdu ve sıkılmadan keyifli bir biçimde oyunu oynadım.

Daha Fazla Görüntü

donanimhabercom Instagram Takip Et

Xiaomi’den fütüristik su tabancası

Exadious 2 ay önce

Efsane Türkiye’ye gelse alırım..

E

E_Y_B_H_P_T 2 ay önce

2

O ışık efektleri yalnızca yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylelikle tabancayı kullanan, başını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz. Birebirini küçükken ışıklı ayakkabımda yaşamıştım oradan biliyorum. Ayakkabıma yan bakmaktan düz yürüyemiyordum. Hava atmaktan fazla o havayı yaşamayı tercih ederim. 7 de olsam 70 de olsam kararım değişmeyecek.

emrahmt 3 ay önce

Mukemmel bir silah sanki ne kadar süratli atıyor. [resim]

garez41 4 ay önce

Fiyat makul olsa efsane olur nitekim ya.

Rindaman 5 ay önce

Vay bee, bu aygıt xiaomi çıktı ben de diyordum kim üretmiş..

D

DH Konuğu 6 ay önce

hocam 4x daha âlâ direk hs attirir

Mstt.2010 7 ay önce

Über

SUPERSONICQ 7 ay önce

Evet lakin 6x scop daha düzgün masraf buna daha uzaktaki maksatlar için. Gerektiğinde 3x’e de çekebilirsin falan :D

SupremeMasterr 7 ay önce

Muskun alev tabancası vs bu

ccguven 8 ay önce

2

İstilacı güvercinlere karşı yeterli olur. 5 10 dk da bir sopayı alıp kovalamak yordu artık.

rszx247 9 ay önce

Yakında su atan F18 falanda yaparlar :)

X

xsw 9 ay önce

1

Hazneye kezzaplı su doldurup nişan almak yapmayın bu türlü şeyler yahu…

alex59 9 ay önce

2

Xiaomi kendini çok geliştirdi artık her alanda kaliteli işler yapıyorlar.

Rhodope Thrax 9 ay önce

fışkırttığı su mermi üzere isabetli gitmeyeceği için gereksiz diye düşünmüş olabilirler.

RaptorFX 9 ay önce

Lazer nişangah da eklenseymiş tadından yenmezmiş.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım

info@teknovivo.com

Yazarın Profili
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir