Geleceğin oyun üslubu mı?
Nasıl çalıştığına dair çok fazla detay verilmese de HoloTile, bilgisayar denetimli silindirler içeren altıgen yer karolarına benziyor. Modüler tasarıma sahip olduğu belirtilen eser, bu sayede muhtaçlık duyulduğu kadar büyük bir yürüme yüzeyi oluşturmak için bir ortaya getirilebiliyor. Şov görüntülerinde eseri deneyenlerin olağan bir tempoda, hatta yavaş sayılabilecek biçimde yürüdükleri görülüyor. Lakin süratli hareketler yahut koşu üzere aktiviteler gösterilmiyor, muhtemelen aygıt şimdi buna hazır değil.
HoloTile tıpkı vakitte bağımsız olarak farklı taraflarda hareket eden birden fazla şahısla de çalışabiliyor. Büyükçe bir HoloTile suramı ve arkadaşlarınızdan oluşan oyun içi kadronuzun yan yana oynadığını hayal edin. Eğlenceli olabilir. HoloTile, elbette birinci olarak VR alanında kullanılacak üzere dursa da farklı alanlarda da kullanılabilir. Lanny Smoot’a nazaran aygıt, bale ve tiyatro oyunları üzere sahne yapımları için de potansiyele sahip. Smoot, HoloTiles’ın objeleri nasıl hareket ettirebileceğini de gösterdi. Hasebiyle bir taşıma fonksiyonu de var.
HoloTile heyecan verici bir eser olsa da gerçek bir “ürün” olmaktan şimdilik uzak. Çünkü Disney’in en azından şimdilik ticari bir planı yok. Münasebetiyle HoloTile, Disney parklarında uzunluk gösterecek diyebiliriz. Bununla birlikte HoloTile, daha sürükleyici bir VR tecrübesi sunmak isteyen birinci koşu bandı değil. Bundan 10 yıl evvel de misal teknolojiler ve nitekim piyasaya çıkan eserler gördük.
Ne yazık ki, bunun üzere birçok niş eserde olduğu üzere, yüksek fiyatlar satın alımın önüne geçiyor. Ayrıyeten kullanım da kolay değil ve geliştiricilerin oyunlarını bu hareket sistemlerinden faydalanacak halde tasarlamaları gerekiyor. VR hala yaygın olarak benimsenmiş bir eser olmadığından, uygun fiyatlı bir VR koşu bandı görmemiz vakit alabilir.