Üretken yapay zeka oyunlara geliyor ama akıllara gelen şekilde değil
  1. Anasayfa
  2. Haberler

Üretken yapay zeka oyunlara geliyor ama akıllara gelen şekilde değil

0
Teknolojik atılımların görüntü oyun sanayisine etkilemesine birinci sefer tanıklık etmiyoruz. Bundan birkaç yıl evvel Oyun Geliştiricileri Konferansı yahut bilindik ismiyle GDC (Game Developers Conference) fuarlarında kripto para üniteleri, blok zinciri, NFT’ler ve Web 3.0 teknolojilerin tanıtımlarını sıklıkla gördük. Artık ise üretken yapay zeka için emsal bir sürecin içerisindeyiz. Başka tanınan trendler saman alevi üzere sönmüş olsa da yapay zeka için farklı bir öykü bizi bekliyor olabilir.

GDC kapsamında Ubisoft ve Nvidia’nın yapay zekalı NPC’lerde attıkları adımları görmüş ve bunun oyun dünyasında bir ihtilalin ayak sesleri olduğunu sizler aktarmıştık. Benzeri biçimde Microsoft, dinamik kıssalar ve AI NPC’ler için Inworld ile iştirak kurduğunu duyurmuştu. Fakat şimdilik hiçbir büyük oyun şirketi yapay zekayı oyunlarına entegre edeceklerini yahut bu temeldeki planlarını açıklamadı.

Yapay zeka çoklukla art planda

Görünüşe nazaran sanayideki firmalarda bir ikilem kelam konusu. Kimileri yapay zeka için heyecanlı olurken kimileri ise çekimser. Bu çekimserlik tahminen de yapay zeka sistemlerinin kendisinden kaynaklanıyor olabilir. Bilindiği üzere “halüsinasyon” sorunu bu sistemlerin temelinde var ve bunlar ChatGPT cevaplarında kabul edilebilir olsa da görüntü oyunları için kabul edilebilir bir şey değil.

Tahminen oyunların içinde yapay zekayı görmemiz biraz vakit alabilir lakin uzmanlara nazaran yapay zekanın perde gerisinde oyun geliştirmede güçlü bir rol oynaması muhtemel. Geliştirme alanlarından birisi de yapay zeka botlarının oyunlardaki yanılgıları tespit etmesi olabilir. Bunun için modl.ai tahlili bile mevcut durumda. modl.ai üzere araçların oyun şirketlerinde insan QA takımlarının yerini alması gerçekçi bir olgu olarak görülüyor. Zira bu yapay zeka araçları kesintisiz bir formda daima çalışabiliyor. Bu yılki GDC kapsamında Electronic Arts geliştiricisi, Unity ve bir dizi geliştiricinin daha oyun üretme süreçlerinde yapay zekanın yararlarına değinen sunumlar gerçekleştirdi. Bunları birçok sıkıcı misyonların otomatikleştirilmesi, karmaşık araçların kolaylaştırılması ve süreçlerin optimizasyonuna odaklanıyordu.

Şirketlerin konseptten pazarlama sürümüne kadar oyun geliştirmelerine yardımcı olan Keywords Studios da fuarda deneysel oyunları Project AVA‘yı sergiledi. Bu projede yaklaşık 400 yapay zeka aracının kullanıldığı belirtildi. Keywords Studios’un oyun yapay zekası başkanı Stephen Peacock, üretken yapay zekanın fikir üretme, kodlama ve programcıların yeni bir oyun motoru kullanmaya adapte olmalarına yardımcı olduğunun altını çizdi. Peacock tıpkı vakitte yapay zekanın oyunlar için “hazır olmadığını” söyledi.

Project AVA kapsamında kostümler yahut özel haritalar üzere oyun içi içerik oluşturmada yapay zekanın potansiyeline de dikkat çekildi. Fakat en nihayetinde Keywords’e nazaran yapay zeka araçları, şimdilik insanlarını yerini alacak düzeyde değil.

Oyun içi yapay zeka örnekleri de var

Oyuncuları en sevdikleri edebi cihanlara dayanan TTRPG (masaüstü rol yapma) gibisi maceralara sürükleyen yeni yapay zeka kıssa anlatma platformu Hidden Door üzere (hem oyun hem de şirketin adı) örnekler de var. Bunu şu halde anlatayım: Oz Büyücüsü cihanına girip isterseniz sarı tuğlalı yoldan sapabilir ve ne olacağına bakabilirsiniz. Bu alternatif gerçeklik, kıssanın devamı ve etkileşime girilen metinler/görüntüler ise yapay zeka tarafından ortaya konuyor. Firma, oyun sistemini geliştirmeyi, potansiyel olarak animasyon ve görüntü üzere şeyleri entegre etmeyi de hedefliyor. Amaçlar ortasında 2.5D yahut 3D arayüz de bulunuyor.

Sonuç olarak üretken yapay zekayı, oynadığımız bir oyunun içerisinde görmemiz yakında gelecekte pek gerçekçi görünmüyor. Yani, oynadığınız öykü size nazaran şekillenen ferdî bir hal almayacak. Yahut bir müddet yapay zekalı NPC’lerle dolaşmayacaksınız. Bunlar olana kadar geliştiriciler, işin perde ardında iş akışlarına yapay zekayı entegre etmeye başlamış durumda. Bu, oyun geliştirme süreçlerini ve maliyetleri düşürmeyle sonuçlanabilir.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım

info@teknovivo.com

Yazarın Profili
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir